گل و گياه ظرافت
عرضه نهاده هاي كشاورزي

آويشن يك گياه معطر باستاني است كه در آشپزي استفاده‌هاي زيادي از آن مي‌شود و موردعلاقه بسياري از آشپزان است. آويشن همچنين به‌عنوان يكي از گياهان دارويي نيز شناخته مي‌شود. آويشن يك گياه خزنده و مقاوم است، اين گياه سطح زمين را پوشش مي‌دهد و گاهي اوقات در امتداد يك ديوار هم رشد مي‌كند و به‌راحتي قابل كاشت در ظروف و گلدان‌ها نيز مي‌باشد. گل‌هاي كوچك آويشن به رنگ صورتي يا بنفش كمرنگ هستند و با عطر خود باعث جذب زنبورهاي عسل مي‌شوند. بيش ۳۰۰ گونه از اين گياه چندساله مقاوم وجود دارد. آويشن تقريباً مي‌تواند در هر آب و هوايي رشد كند.

آويشن

بذر آويشن را معمولاً به شكل مستقيم و بر روي رديف‌‌هايي به فاصله ۴۰ تا ۵۰ سانتي‌‌متر از يكديگر و در عمق كمتر از نيم سانتي‌‌متر مي‌‌كارند. درصورتي‌كه كشت بذر آويشن به روش غيرمستقيم صورت گيرد، فاصله بين رديف‌‌ها حدود ۲۵ تا ۳۰ سانتي‌‌متر است و بذر آويشن بايد در خزانه هواي آزاد كشت شود. پس از اينكه ارتفاع نشاء تقريباً ۱۰ تا ۱۵ سانتي‌‌متر شد، بايد آن‌‌ها را به زمين اصلي منتقل كرد. بوته‌‌ها را با فاصله ۲۰ سانتي‌‌متر از يكديگر و در رديف‌‌هايي كه حدوداً نيم متر از هم فاصله دارند، در زمين اصلي مي‌‌كارند.

داشتن آويشن تازه در منزل و عطر دل‌انگيز آن، هر كسي را به كاشت اين گياه ترغيب مي‌كند. در واقع با كاشت بذر آويشن در گلدان، شما با يك تير، دو نشان زده‌ايد. آويشن شكل ظاهري جذاب و زيبايي دارد. بعد از كاشت در گلدان، آن را مي‌توان در فضاي داخلي خانه قرار داد تا زيبايي خانه را دو چندان كند. از طرف ديگر، امكان بهره بردن از خواص آويشن در درمان بيماري‌ها و تهيه غذا وجود خواهد داشت. اگر شما در كاشت بذر آويشن مهارت پيدا كنيد، اين مي‌تواند نوعي شغل خانگي پردرآمد نيز محسوب شود.

آويشن

مراحل كاشت بذر آويشن در گلدان

براي كاشت آويشن در گلدان شما مي‌توانيد بذر آويشن يا قلمه‌هاي جوان آن را از مراكز توليد گل و گياه تهيه و با دنبال كردن مراحل زير آن را در گلدان بكاريد.

بذر آويشن را به‌صورت متراكم در گلدان متوسطي در عمق نيم سانتي‌متري خاك بكاريد.

پس از به ثمر رسيدن بذر آويشن و جوانه زدن آن، بوته‌‌هاي ضعيف را به اندازه مطلوب تنك كنيد. فاصله بين بذر آويشن ها يا نهال‌هاي آويشن را ۲۰ تا ۳۰ سانتي‌متر در نظر بگيريد.

بذر آويشن هاي طي يك تا دو هفته در دماي ۳۲- ۱۲ درجه سانتي‌گراد جوانه مي‌زنند.

پس از كاشت بذر آويشن بهترين كار براي نگهداري اين گياه قرار دادن آن در معرض نور غيرمستقيم آفتاب است.

بهترين زمان براي كاشت بذر آويشن در گلدان اواخر اسفند و اوايل بهار است. اولين گل‌هاي گياه از اواسط ارديبهشت ظاهر مي‌شوند و گلدهي تا اواخر خرداد همچنان ادامه مي‌يابد. در اواسط تابستان شما مي‌توانيد برگ‌هاي تازه گياه را برداشت كنيد.

شرايط محيطي

خاك مناسب

مناسب‌ترين خاك براي كاشت بذر آويشن در گلدان، خاكي با بافت متوسط، ظرفيت مناسب انتقال آب، تهويه خوب، مقادير بالاي آهك و غني از عناصر غذايي است.

آبياري

آويشن به آبياري به‌صورت متوسط و منظم نياز دارد. آبياري بيش‌ازحد باعث پوسيدگي ريشه گياه مي‌شود.

آويشن

دماي مناسب

گياه آويشن براي رشد نيازمند هواي گرم است و در برابر سرما چندان مقاوم نيست. بهترين دما براي كاشت بذر آويشن در گلدان دماي ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتي‌گراد است. يا اين وجود اين گياه، دامنه تحمل تغييرات دماي ۱۲ تا ۳۰ درجه سانتي‌گراد را دارد.

 نوردهي

گلدان را در محلي با امكان دريافت نور كافي خورشيد قرار دهيد. پنجره‌هاي جنوبي آپارتمان بهترين مناسب‌ترين مكان براي نگهداري از اين گياه است.

هرس

چيدن نوك ساقه‌هاي آويشن باعث مي‌شود كه گياهتان پرپشت باقي بماند. اين كار را قبل از چوبي شدن ساقه‌هاي آويشن انجام دهيد.

 آفات و بيماري‌ها

آويشن يك گياه مقاوم است و خيلي كم درگير آفات و بيماري‌ها مي‌شود. با اين وجود توصيه مي‌كنيم از دادن سم به گياه خودداري كنيد تا بتوانيد با خيال راحت از برگ‌هاي آويشن در پخت غذا و تهيه دم‌نوش استفاده كنيد.

در هر زمان كه بخواهيد مي‌توانيد برگ‌ها و گل‌هاي آويشن را برداشت و آن‌ها را در يك محيط داراي سايه با تهويه مناسب خشك كنيد. برگ‌هاي خشك آويشن قابليت نگهداري براي دو سال را دارند و عطر خود را حفظ مي‌كنند.

براي خريد بذر آويشن و ساير گياهان دارويي به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد.

همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat_shop/

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۹۳۳

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۱۴:۴۹ ] [ گل و گياه ظرافت ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

مجموعه گل و گياه ظرافت ارائه دهنده انواع نهاده‌هاي كشاورزي مانند انواع بذرها، كودها، سم ها، محصولات و آموزش‌هاي كشاورزي مي‌باشد. لطفاً براي كسب اطلاعات بيشتر به سايت http://zerafat.com مراجعه كنيد.

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی