گل و گياه ظرافت
عرضه نهاده هاي كشاورزي

اگر شما علاقه زيادي به گل و گياه داريد و به سلامتي و شادابي آن‌ها اهميت بسياري مي‌دهيد، بايد تغذيه آن‌ها را با كود سه بيست تأمين كنيد. كود سه بيست تمامي كمبودها و نيازهاي گياه را رفع مي‌كند و كمك به رشد و سلامت او مي‌نمايد. نيتروژني كه در كود سه بيست وجود دارد به عمليات فتوسنتز گياه و كيفيت محصول كمك مي‌كند، همچنين موجب افزايش بذر و ميوه، رشد سريع‌تر شاخ و برگ گياهان هم مي‌شود.

كود سه بيست يكي از كودهاي كامل محسوب مي‌شود كه براي گياهان مورداستفاده قرار مي‌گيرد. استفاده كردن از كود سه بيست براي گياهان بسيار مفيد است و به رشد آن‌ها كمك بسزايي مي‌كند. كود سه بيست داراي ۲۰ درصد فسفات، ۲۰ درصد ازت و ۲۰ درصد پتاس مي‌باشد. به اين دليل كه ۲۰ در صد از هر كدام از اين سه عنصر را در خود جاي داده است به آن كود سه بيست مي‌گويند. همراه كود سه بيست مواد غذايي ميكرو هم به گياه مي‌رسد و رشد آن را بهبود مي‌بخشد. از كود سه بيست مي‌توانيد براي تمامي محصولات باغي و زراعي كه در حال رشد هستند استفاده كنيد تا نتيجه عالي و كاركرد بهبوددهنده آن را مشاهده نماييد.

كود سه بيست

كود سه بيست به اين دليل كه تمامي عناصر موردنياز گياه را در خود دارد و تغذيه گياه را تأمين مي‌كند، به كود كامل معروف است. به همين دليل از كود سه بيست مي‌توانيد براي هر نوع گياهي استفاده كنيد و كمبودها و نيازهاي گياهان با اين كود جبران مي‌شود. مهم‌ترين عاملي كه در روند صحيح عمليات فتوسنتز گياهان نقش دارد فسفر است كه به بهبود ريشه‌زايي و افزايش شكوفه‌هاي درختان و گل‌ها هم بسيار كمك مي‌كند. همچنين وجود پتاس در كود سه بيست موجب مي‌شود ك گياهان زينتي گلدهي زودتري داشته باشند و ميوه‌هاي آن‌ها رشد كند.

مقدار و زمان استفاده از كود سه بيست

مقدار لازمي كه بايد براي گياهان از كود سه بيست مورداستفاده قرار دهيد بيشتر به شركتي كه سازنده كود سه بيست است و دلايل متفاوت ديگر بستگي دارد و ميزان استفاده براي هر گياه با گياهي ديگر تفاوت دارد. ولي بايد گفت به‌طوركلي:

كود سه بيست براي گل‌هاي آپارتماني و كاكتوس‌هايي كه اندازه آن‌ها كمتر از يك وجب است مورداستفاده قرار مي‌گيرد. استفاده از آن بدين صورت است كه:

اول: در فصل بهار و تابستان به اندازه‌اي كه گل رشد كرده است بايد اندازه يك سوم و يا دو قاشق چاي‌خوري در هر دو هفته‌اي يك‌بار به گل از كود سه بيست داده شود.

دوم: در فصل بهار و زمستان بايد ديگر به كاكتوس‌ها از كود سه بيست داده نشود و گل‌ها هم هر دو ماه يك‌بار به همان اندازه دو قاشق چاي‌خوري كود دهي شوند.

كود سه بيست براي گياهاني كه آپارتماني هستند و كاكتوس‌هايي كه در سايز متوسط رشد كرده بايد به اين صورت استفاده شود كه:

اول: در فصل بهار و تابستان به اندازه‌اي كه گل رشد كرده است هر دو هفته‌اي يك‌بار اندازه دو قاشق چاي‌خوري از كود سه بيست داده شود.

دوم: در فصل زمستان و پاييز بايد كود دهي به كاكتوس‌ها را متوقف كنيد و براي گياهان هم دو ماهي يك‌بار به همان اندازه دو قاشق چاي‌خوري كود بدهيد.

كود سه بيست

البته بايد دقت داشته باشيد كه وقتي سايز آن‌ها بزرگ‌تر مي‌شود، نياز آن‌ها به مواد غذايي بيشتر مي‌شود و براي حفظ سلامت آن‌ها بايد نهايت دقت را داشته باشيد، چرا كه اگر اقدام اشتباهي را انجام دهيد گياه شما به‌طوركلي نابود مي‌شود. بنابراين براي كود دهي به گياهان وقتي ساز آن‌ها بزرگ‌تري شود بايد با متخصصين گل و گياه مشورت كنيد.

ميزاني كه بايد از كود سه بيست براي محصولات زراعي خود استفاده كنيد بستگي به مساحت زمين و تعداد گياهان شما دارد، ولي به‌طوركلي مي‌توانيد براي اين محصولات زراعي خود اندازه ۱ و نيم تا ۲ كيلوگرم از اين كود را تهيه كنيد و سپس براي استفاده كردن از متخصصين مربوط به محصولات زراعي مشورت بگيريد تا در بهبود رشد گياهان به شما كمك كنند.

همچنين ميزاني كه از اين كود براي محصولات باغي مورداستفاده قرار مي‌گيرد هم بستگي به اندازه و مساحت زمين شما دارد. البته نوع درخت هم در محصولات باغي بسيار متفاوت است، برخي از درختان كود بيشتري را مي‌خواهند و برخي از درختان تغذيه خود را از ديگر عناصر موجود مي‌گيرند و به مقدار كمي از اين كود نياز دارند. بنابراين براي محصولات باغي خود هم بايد از متخصصين اموري كه فعاليت و دانش آن‌ها مربوط به اين نوع محصولات مي‌باشد كمك بگيريد. بايد دقت داشته باشيد كه بيشترين نيازي كه درختان به كود سه بيست دارند از ۲۰۰ گرم تا ۵۰۰ گرم است.

علائم كمبود كود سه بيست در گياهان

همان‌طوري كه بيان نموديم عناصر اصلي كود سه بيست، پتاس، فسفر و ازت است كه هر كدام از اين عنصرها نقش مهمي را در رشد گياه ايفا مي‌كنند. اگر به هر دليلي گياه شما، يكي از اين عناصر را نداشته باشد دچار علائمي است كه در ادامه بيان مي‌كنيم.

اول: علائم كمبود ازت: كمبود ازت در گياهان موجب زردي برگ‌هاي پير مي‌شود، رشد گياه با افت شديدي مواجه مي‌شود و كم‌كم اين زردي برگ‌ها به برگ‌هاي بالاتر هم سرايت پيدا مي‌كند.

دوم: علائم كمبود پتاس: اگر گياه كمبود پتاس داشته باشد، برگ‌هاي پايين آن زرد مي‌شود و به آرامي مي‌سوزد تا اينكه برگ‌هاي بالا را هم نابود مي‌كند.. ج.د پتاس براي گياه بسيار ضروري مي‌باشد، چرا كه كيفيت ميوه‌هاي درختان و پروتئيني كه در ميوه وجود دارد به اين عنصر بستگي دارد.

سوم: علائم كمبود فسفر: همچنين اگر گياه دچار كمبود فسفر شود، برگ‌هايي كه جوان هستند كوچك‌تر مي‌شوند و جوانه انتهايي گياه بسيار ضعيف مي‌گردد. در نتيجه گياه اصلاً رشد خوبي را سپري نمي‌كند و كم‌كم نابود مي‌شود.

كود سه بيست

براي خريد كود سه بيست و ساير انواع كودها و ديگر محصولات كشاورزي به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد.

همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat_shop/

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۹۳۳

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كود، ان پي كا، خريد كود، فروشگاه كود، NPK،
موضوع:
[ ۲ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۱۱:۱۷ ] [ گل و گياه ظرافت ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

مجموعه گل و گياه ظرافت ارائه دهنده انواع نهاده‌هاي كشاورزي مانند انواع بذرها، كودها، سم ها، محصولات و آموزش‌هاي كشاورزي مي‌باشد. لطفاً براي كسب اطلاعات بيشتر به سايت http://zerafat.com مراجعه كنيد.

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی